Novo Nordisk

Fabrikken med de bedste medarbejdere

UDFORDRINGEN

Employer Branding

​Novo Nordisk stod for at skulle ansætte 150 medarbejdere til en ny fabrik i Hillerød. Ud over at komme ud med stillingsannoncer ønskede Novo Nordisk at brande sig som et sted med personlig og faglig udvikling.

 

LØSNING

Native Advertising

  • Novo Nordisk fik en egen 'nyhedszone' på Ing.dk.

  • En advertorial i avisen Ingeniøren breakede nyheden om de kommende medarbejdere.

  • Der blev bragt karriereportrætter af to forskellige jobprofiler i Novo Nordisk. Stillingsopslag og storytelling blev knyttet tæt sammen.
     

RESULTAT

Øget kendskab​

Kampagnen øgede Novo Nordisk synlighed over for målgruppen, nemlig ingeniører og it-professionelle.

  • 15 pct. flere husker advertorials i Ingeniøren sammenlignet med andre annoncer i avisen.

  • 13 pct. flere mener, at annoncen er troværdig sammenlignet med gennemsnittet for en typisk annonce i Ingeniøren.

  • Advertorialens læsere brugte i gennemsnit 35 sek. mere læsetid på den end på andre Ingeniøren-artikler.